Mednarodni projekt KA 122-SCH: DigiRasti: Krepitev večjezičnosti in digitalnih veščin za prihodnost

Po uspešno izvedenem in zaključenem prvem Erasmus+ projektu, je tim za Erasmus+ na šoli pripravil drugi Erasmus+ projekt z naslovom DigiRasti: Krepitev večjezičnosti in digitalnih veščin za prihodnost. Z njim smo uspešno kandidirali za evropska nepovratna sredstva v okviru programa Unije Erasmus+, razpis 2024, 1. rok, ključni ukrep 1: Mobilnost osebja in učencev v splošnem šolskem izobraževanju za neakreditirane institucije (KA122-SCH). Projekt traja od 8. junija 2024 do 7. november 2025.

Zakaj smo prijavili ta projekt?

Projekt Digi Rasti: Krepitev večjezičnosti in digitalnih veščin za prihodnost smo prijavili z namenom spodbujanja razvoja ključnih kompetenc EU (večjezičnost, digitalna kompetenca, socialne kompetence), kar je tudi eden izmed ciljev vizije vzpostavitve evropskega izobraževalnega prostora. Namen je celovit dvig digitalnih kompetenc učečih se z inovativnimi sodobnimi pristopi, kjer je zagotovljeno tudi varno in spodbudno učno okolje. Razviti želimo nove in nadgraditi že obstoječe in preizkušene didaktične pristope.

Na podlagi pregleda strateških dokumentov Evropske unije (NextGenerationEU, Načrt za okrevanje in odpornost) in Slovenija (Strategija razvoja Slovenije 2023 in Vizija razvoja Slovenije 2050) ugotavljamo, da ima izobraževanje ključno vlogo v vseh zgoraj omenjenih dokumentih. OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici se glede na zgoraj zapisane dokumente in ključne kompetence EU ter ciljev vizije evropskega izobraževalnega prostora sooča s potrebo in izzivom, kako dvigniti digitalne kompetence, ki jih opredeljuje DigComp 2.2, učečih se in zaposlenih, da bodo konkurenčni na trgu dela. Hkrati pa jim zagotoviti varno in spodbudno učno okolje, kjer se bodo počutili sprejete in varne. Izziv nam je dvig komunikacijskih veščin oz. jezikovnih kompetenc v tujih jezikih (angleščina, nemščina).

Na podlagi pretekle izkušnje z Erasmus projektom, bi želeli učencem omogočiti stik z naravnimi govorci, da bi dobili neposredno izkušnjo kot govorci. Da bi bili vključeni v okolje, kjer bi jih okolje spodbudilo v komuniciranje v tujem jeziku.

Kaj želimo doseči z izvedbo projekta?

Z izvedbo projekta zasledujemo tri cilje:
– Dvigniti raven doseganja digitalnih kompetenc, kot jih opredeljuje DigComp2.2, tako pri učečih se kot zaposlenih.
– Varno in spodbudno učno okolje za učence in zaposlene.
– Dvig komunikacijskih veščin oz. jezikovnih kompetenc v tujih jezikih (nemščina, angleščina).

Tako čustveno in socialno opismenjevanje učencev prestavljata pomemben preventivni dejavnik pri preprečevanje neželenega vedenja. Aktivnosti za izboljšanje medsebojnih odnosov med učenci in med zaposlenimi ter izboljšanje osebnostnih kompetenc zaposlenih pripomorejo k dvigu učne motivacije, občutka kompetentnosti in učnih dosežkov. Dobri odnosi in varno okolje so osnova za učenje. Cilj nam je krepiti ključne kompetence EU, da bodo učeči se in zaposleni aktivno in konkurenčno sodelovali v družbi 21. stoletja.

Pričakovani rezultat projekta je izdelana šolska strategija krepitve digitalnih kompetenc od prvega do devetega razreda.

Za doseganje ciljev projekta načrtujemo pet aktivnosti (dve aktivnosti za skupinsko mobilnost učencev in tri aktivnosti za sledenje na delovnem mestu). 

 

Koordinatorica projekta: mag. Anita Zelenko, pomočnica ravnatelja