Kotiček sreče v šolski knjižnici
V današnjem času je zaradi napornega in stresnega vsakdana veliko manj veselja in brezskrbnih trenutkov otrok, zato sta se knjižničarka Lidija Jarc in učiteljica razširjenega programa v 1. razredu Darja Zmazek odločili, da v šolski knjižnici v okviru Tedna otroka, učence in zaposlene spomnita, kako pomembne so vsakodnevne pozornosti, ki jih naredimo za sočloveka, saj s tem naredimo naša življenja srečnejša.
Tako sta pripravili t. i. Kotiček sreče, s katerim sta želeli predvsem spodbuditi prosocialno vedenje in solidarnost učencev, širiti dobra in osrečujoča dela ter nekomu polepšati dan z dobrim delom. Kotiček sreče je bil v knjižnici od srede, 9. 10. 2024, do torka, 15. 10. 2024.
Razdeljen je bil na dva dela. V prvem so uporabnike knjižnice pričakali listki z mislimi o sreči za lepši dan na štiriperesni deteljici, ki so si jih lahko vzeli ter misli prebrali. V drugem delu kotička pa jih je pričakalo vprašanje Ali si danes že komu napolnil skodelico? in prazne papirnate skodelice, na katere je vsak obiskovalec knjižnice napisal dobro delo oz. dobro dejanje, namenjeno kateremu drugemu obiskovalcu (sošolki, sošolcu, učencu na šoli nasploh).
Ker je Kotiček sreče bil zelo privlačen učencem in tudi učiteljem, je naključje hotelo, da so se v knjižnici nenačrtovano srečali prvošolci in šestošolci, in sicer v času pouka. Zanimanje za aktivnosti je v času izposoje knjig pri učencih naraščalo, zato se je knjižničarka z nekaterimi učiteljicami dogovorila, da bodo pri posameznih šolskih urah obiskali knjižnico učenci iz enega razreda predmetne stopnje ter učenci iz enega razreda razredne stopnje. Tako so aktivnosti v celoti izvedli razredi 1. triletja ter šesto-, sedmo- in osmošolci.
Dogajanje je bilo pestro, zanimivo, aktivno, učenci so uživali med branjem lepih misli o sreči, saj so jih nekateri brali na glas, včasih drug drugemu, po želji pa tudi po tiho. Največji izziv pa jim je prineslo pisanje sporočil, dobrih del in lepih želja.
Nekateri učenci so dobro delo opravili takoj v knjižnici (npr. naredi deset počepov, objemi knjižničarko, zaželi učiteljici lep dan, povej sošolki lepo besedo …), ostali pa bodo poskusili dobra dela narediti do konca tega tedna (npr. mami skuhaj kavo, preberi dobro knjigo, ta teden sošolcu/sošolki pomagaj pri nalogi, reditelju pomagaj pobrisati tablo …).
Glede na presenetljivo pozitiven odziv sta knjižničarka in učiteljica ugotovili, da sta s Kotičkom sreče med učenci vzpostavili pristno obliko sodelovalnega učenja, kar je zelo dragoceno tudi za razvijanje pomembnih socialnih veščin pri njih. S tem so namreč osebnostno zrastli, razvijali tiste socialne veščine, ki v današnjem okolju niso več samoumevne, krepili samozavest, odnos do samega sebe in do drugih. Izkušnja je bila neprecenljiva in izrazili so željo po ponovitvi, zato smo se dogovorili, da jih bo Kotiček sreče v malce drugačni obliki pričakal spet v prazničnem decembru.
Zapisala: Lidija Jarc